02 november 2008

Fjärde utkastet

A...den här bloggen lämnar ingen ifred...
B...näe...
A...inte ens oss...som hittat på det hela...
B...för att den sysslar med...och blev...bara skit...
A...det är nog så...
B...och ny logga...igen...det är så man rodnar fast
man inte kan...för att man inte finns...
A...så hur tror du det känns...när man bevisligen
finns...och inte som en fantasi kan svika och smita
som man vill...
B...det vill väl inte du...
A...vad...
B...svika och smita...
A...minns jag inte alldeles fel var det det jag sa...
och menade...alldeles nyss...fast jag är inte säker...
mitt korta minne har börjat svika...
B...skoja har du i alla fall inte glömt...
A...det var inte skoj...och medan vi menar allvar...
ska vi göra upp med den här...och nu på ren och
allvarlig svenska...BLOGGJÄVLEN...en gång för
alla...så den går att jobba med...och fungerar åt
det håll det var tänkt...
B...det gör vi...du börjar...
A...jag heter Alf Susaeg...består av kött och blod
och finns bevisligen i det som kallas verkligheten...
och om någon därute av någon anledning läser det
här och vill veta mer kommer det...när vi får tid...
B...kort och bra...men lite mer kött på benen
vore väl inte fel...
A...ska vi prata om det behövs över trettio kilo
mer kött på mina ben...efter den systematiska
utsvältningen..."den långsamma arkebuseringen
i kommunal regi" som mitt rättsombud kallade
det...i Radio Stockholm...
B...just det...vi lägger ut den ljudfilen när vi
uppgraderat dokumentbloggen...på Wordpress...
A...det finns 133 Gigabyte mörklagda ljud-, text-
och bildfiler att lägga ut...som har sin tid...och tar
sin tid...och kommer allt att ge sig av sig självt...
B...låg det nåt mer...nån undertext...i det...
A...den som uppfattar nåt under den texten...
ska kanske göra det...
B...då säger jag så länge...läs här...eller här...
A...nu är det din tur...
B...den är svår...
A...jag vet...
B...samtidigt är jag som du själv har sagt...
"en jäkla bra idé"
A...absolut...
B...jag är alltså bara fantasi...påhitt...en idé...
som inte finns i verkligheten...ett bollplank
kan man säga...
A...så varför diskuterar jag...helt öppet på
Internet...med nån som inte finns...sånt kan
man bli fraktad under blåljus...och inlåst på
dårhus för...
B...i Sverige räcker "rädsla för mögel"
som formell grund för det...det vet ju du...
A...mm...tänkte ta upp det senare...fast inte
just nu...och då du var så 'hygglig' att ta upp
det nu...får det bli den här gången...så här
ligger det kapitlet med ett kompletterande
intyg...

B...det där är ruggigt...
A...mm...
B...om man uttrycker det försiktigt...
A...det är klart...men ska vi avrunda med
varför du är så bra...som idé och fantasi...
B...först som bollplank...eftersom våra
mäktiga plågoandar gjort och gör allt för att
isolera dig...oss...från omvärlden...
A...just det...och går det minst tusen gånger
snabbare och lättare att säga det man vill...
när man pratar med nån som vill...och redan
vet...det vill säga sig själv...
B...hörde du...det sista...
A...det vill säga sig själv...
B...det är ju det är..."det vill säga sig själv"
det du vill säga...'säger sig själv'...genom mig...
A...just det...så är det...
B...där fick vi till det...till slut...
A...ropa inte hej...det här kommer nog att
påfilas X gånger...om jag känner oss rätt...
B...men det blir lite bättre...för varje X..:)
A...akta dig...:/