07 december 2008

13e utkastet. Vad var det jag sa

B...nu är vi inne på den nya räkningen...
A...ja...
B...så vad handlar det här utkastet om...
A...jag vet att du kan läsa så...
B...jodå...men det kanske finns nån 'därute' som läser...
och vill ha en introduktion...
A...kanske...handlar i alla fall om det man aldrig får eller
ska säga...högt...
B..."vad var det jag sa"...
A...mm...det är ju...märkligt nog...klart irriterande när
någon på allvar säger..."vad var det jag sa"...
B...fast han...eller hon...kanske har helt rätt...
A...ja...just där det märkliga ligger...eftersom det i botten
finns nån form av framsynthet...som borde uppskattas...
B...men man gör inte det...
A...nä...
B...inte du heller...fast du alltid försvarar det du anser
är rätt...
A...mm...därför jag tycker det är så märkligt...
B...har det nåt med talesätten "sanning föder hat" eller
"sanningen är illa sedd"...att göra...
A...säkert så ibland...men inte det jag menar...jag får
inte "tag" på orsaken...till den där irritationen...
B...och nu tänker du säga: "Vad var det jag sa!"
A...precis...
B...jag fattar inte hur du...men OK...vad gäller det...
A...att jämföra den här skärmdumpen...med den här...
B...mhm...och om man orkar...vad gör man sen...
A...jämför med den här...här...här...här...här...här...
och den här...om man orkar...
B...fattar varken hur du tänker...eller orkar..:/
A...du tänker... jag orkar...
B...tack jag fattar...men tror du nån annan...fattar...
A...självklart...i alla fall alla som läst det här ... om
dig...och alla dina 'vänner'...