04 december 2008

Nionde utkastet

A...begreppet skördetröska...är det 'alter ego' bekant...
B...i förra utkastet sa du att jag inte skulle vara "näsvis"...
och är inte din fråga näsvis vet inte jag...
A...jag får vara näsvis...om jag vill...för det är jag som
bestämmer...på den här bloggen...och i alla fall över dig...
eftersom du är mitt eget 'alter ego'...fantasi... påhitt...
tankespöke...kalla dig vad du vill...
B...nu är du inte snäll...lite respekt kan man väl få...fast
man bara är ett...tankespöke...
A...nu kom vi in på metafysik igen...men du VET...mycket
väl...vad jag egentligen tycker om alla "tankens beläten"...
har du fortfarande inte läst artikeln Kolla tanken...
B...jo...men det är ju som att be Fan läsa Bibeln...och kräva
hans medhåll...det finns ju inte...
A...sant...så tillbaka till saken...det som ska kastas ut...
B...jag byter gärna ämne...
A...alltså...vad är en skördetröska...
B...vad jag vet...en maskin som kör runt på ett fält...
klipper av en massa strån...och kastar ut en massa
buntar...som är bra att ha...
A...precis...
B...och...
A...samma som den här bloggen...
B...en "maskin"...
A...mm...
B...som "klipper av en massa strån"...
A...ja...och...
B..."kastar ut en massa buntar"...
A...som...
B...kan vara "bra att ha"...
A...där föll poletten..:)
(B dröjer)
B...vilken polett..:/