27 december 2008

14e utkastet. Bara att hälsa hem

B...nu är det färdigt...i alla fall...
A...och då menar du...
B...att det är kört...för gott...
A...för vem...eller vilka...
B...för OSS förstås...dig...och mig...
A...jasså...
B...du har ju fått och läst kyrkans mail den 22 december...
A...ja...
B...med den minst sagt dystopiska julhälsningen...
A...alla våra besökare fick också...en julhälsning...
B...men...nu går inte att PRATA bort...att i VERKLIGHETEN
är det bara att hälsa hem...
A...så nu jag pratar jag med någon...som är död...
B...nä...men...
A...dödsdömd är en sak...DÖD en annan...
...så se efter om du lever...eller är död...
B...du vet att jag lever...
A...men något måste ha dött...
B...vad...
A...minnet av bildspelet Problemet...exempelvis...
B...nä...det minns jag...
A...och glömt det viktigaste...
(B svarar inte)
A...tigern...och dom två budskapen...
B...OK...där får jag skämmas lite...och kolla igen...
A...gör det...så hörs vi...igen...
B...men...finns det nånting som går att tro och lita på...
eller vara säker på...i den här GIGABYKEN...
A...absolut...
B...exempelvis...
A...gamla bilder...som den här...
















B...jag fattar...vi kämpar...
A...menade du på allvar...att det finns något alternativ...
B...till att...
A...KÄMPA...
(B dröjer)
B...inte när man tänkt efter...
A...då är vi överens igen...och kämpar vidare...
B...ja...det gör ju alla vi'dare' 'devils' ...
A...det var inte så lite krystat..:/
B...i svåra tider får man tacka för det lilla...
A...slutet blev inte...lika illa..:)
B...tackar tackar...för dubbelmeningen..:)