27 januari 2009

30e utkastet

B...blev fler utkast än jag trodde...minns hur det lät vid det fjärde...
A...tack för saltet i såren...sånt piggar alltid upp...och bortsett från
det är det här utkastet lite extra...
B...hur...
A...först förlängt...har sökt dispens att överskrida textgränsen...
B...fick du lov...
A...ja...jag beslutar ju själv...som du vet...nu med motiveringen
"lovvärt"...
B...något mer...
A...30...ger tvärsumma tre...och alla goda argument är tre...
B...men vem och hur vet det...
A...pröva färre eller fler och se...och nu måste vi sluta tramsa och skriva oss ut 'på plan'...om det behövs...
B...ja...min gestaltande huvuduppgift här är att spela Fattarnada och just nu behöver jag inte spela...
A...du vet att ingen av oss kan varken konsten att skriva...eller
skapa bilder...bortsett från ofrivilliga tavlor...och då just de uttrycksformerna...i kombination med Internet...är vår ENDA räddning har vi problem...försiktigt uttryckt...
B...just det...trots att det finns så många som arbetar i det
allmännas tjänst...välavlönade med skattemedel...att skriva texter och producera bilder...
A...exempelvis Rättsrötare...a la Janne Josefsson...
B...menar du RIKSHJÄLTEN JOSEFSSON...hos SVT...Uppdrag granskning...
A...ja...
B...SVERIGES FRÄMSTA RÄTTSKÄMPE...
A...och det har du fått från...
B...har med egna ögon sett en tio-i-topplista på de senaste femtio årens främsta svenska rättshjältar...första plats Janne Josefsson, andra Janne Josefsson, tredje Janne Josefsson...ja Janne Josefsson står på dom sju första platserna, sedan åttonde plats Göran Lambertz, nionde Mats Melin och på tionde plats Vilhelm Moberg...se själv...
A...ska titta...hur som helst måste jag numera 'hålla på som en jävla idiot'...för att enbart överleva...
B...kan inte säga emot...
A...som att tvingas lära sig flyga....medan man faller...
B...faller...
A...när man kastats ut...utan fallskärm...från ett flygplan...
B...bra liknelse...därför tur att du kan så mycket om flygning...och sysslat med alla sätt att flyga...
A...fast har fortfarande inga egna vingar...här det närmaste jag kommit...i det avseendet...
B...du är i alla fall varken rädd...eller feg...har du i alla fall själv både sagt och skrivit...
A...stämmer och står jag för...och är förmodligen räddningen...
B...börjar tro att jag kan tro dig...på den punkten...
A...först måste vi 'ut på plan'...och måste då ha två planer...en att vara på...i både fantasi och verklighet...och en hur vi ska bete oss...på den planen...
B...jaha...
A...och allt utan att varken du eller jag kan det vi måste kunna...för att överleva...
B...precis...och det är OMÖJLIGT...
A...beror på...
B...vad...
A...hur länge till jag det minsta bryr mig om ditt tjat...om allt som är "omöjligt"...
B...ditt val...du får skylla dig själv...
A...det får jag göra....och under tiden göra en plan i planerna om att försöka slå ett helt gäng flugor...i en smäll...
B...jasså...
A...jag har ju kommit till åren och måste vara så effektiv som möjligt...den tid som är kvar...
B...låter klokt...så hur många flugor tänker du slå...
A...blir visst åtta...
B...omöjligt...två...och tre...har jag hört talas om...aldrig åtta...i samma smäll...
A...vi listar...

1. vi gör det viktigaste...just nu...att berätta historien...
2. vi lär oss...på vägen...vad vi måste berätta...
3. vi lär oss...medan vi berättar...hur vi ska berätta...
4. vi visar vad och hur vi gör...så i alla fall vi själva förstår...
5. vi gör allt offentligt...inför öppen ridå...
6. vi gör en del allmän nytta...på vägen...
7. vi får det hela dokumenterat och...
8. vi får historien berättad...under tiden...på vägen...

(B läser och tänker på en liggande åtta)
B...'oändligt' bra..:)
A...häckla bara...och berätta var det ska hänga sig...
B...vet inte just nu...men...
A...medan du analyserar kan jag berätta att vi ska hålla oss till det vi kan och känner bäst av allt...Kafkas värld...börja i det lilla...och skapa grund, 'spelplan' och definitioner...
B...låter klokt...och intressant...men HUR...
A...först måste vi flytta...här är för trångt...och för mycket gammal skit som behöver plats...
B...är det här 'den nya dumptekniken' kommer in i bilden...
A...var det häckel får du hitta på nåt bättre...hoppa av...eller hänga med...alla goda ting är tre...och det är ditt val...
B...jag hänger med...
A...jag visste det...så nu hoppar vi till...













kafkadump#003; 2009-01-29
kafkadump#004; 2009-01-30
kafkadump#005; 2009-02-01